Úvod » DREVENÉ MODELY LODÍ » HISTORICKÉ PLACHETNICE » HMS Pegasus
História
HMS Pegasus bola postavená ako šiesta loď triedy Swan. Celkom bolo v tejto triede postavených v rokoch 1766 až 1780 25 lodí. Pegasus bola radová loď 6. triedy oplachtená ako šalupa. Loď bola postavená v lodeniciach v Sheerness. Kýl bol položený v máji 1775 a spustená na vodu bola 27. decembra 1776.
Lode triedy Swan sa od ostatných lodí líšili štíhlym trupom a neobvykle veľkým počtom ozdôb a dekorácii. Tieto lode boli postavené ešte pred tým, než Admiralita vydala príkaz, že všetky vojnové lode (a obzvlášť lode nižších tried) môžu niesť iba minimálne množstvo výzdoby. Jednalo sa o úsporné opatrenie z dôvodu predlžujúcej sa vojny s Francúzskom a inými štátmi.
O osudoch lodi Pegasus je veľmi málo známe, jej kariéra bola veľmi krátka. Hlavnou úlohou bola ochrana obchodných konvojov. 31. októbra 1777 loď stroskotala pri Newfoundlande (o niečo neskôr v roku 1802 tu stroskotala aj jej sesterská loď HMS Fly).
Výtlak lode činil 300 ton. Posádku tvorilo 125 mužov. Vyzbrojená bola 14 (neskôr 16) delami a 16 otočnými delami.
Podkladom pre historicky verný model, boli dochované plány lode Pegasus.
Stavebnica
Stavebnica obsahuje všetok materiál potrebný na stavbu modelu. Trup sa zhotovuje klasickou technológiou dvojitým lištovaním (plankovaním) na rebrá s medenou obšívkou podponorovej časti trupu. Náradie, farby, lepidlá, laky a vyobrazený podstavec nie sú súčasťou stavebnice. Model je dodávaný bez plachiet.
Charakteristiky modelu
Mierka: 1:64
Dĺžka: 80 cm
Šírka: 13 cm
Výška: 60 cm
Obsah stavebnice
Laserom rezané diely z preglejky, orechu a MFD dosky
Lišty na obšívku trupu a palúb
Medené plátky na zhotovenie obšívky pod čiarou ponoru
Guľatiny na sťažne a rahná
Mosadzné hlavne lodných diel a mosadzné otočné delá
Drevené lafety
Svetlé a tmavé laná rôznych priemerov
Mrežovina, kotvy, záchranný čln a ďalšie doplnky
Kladky, úväzové kolíky
9 archov mosadzných leptaných dielov (doplnky a ornamenty)
Textilné zástavy
Podrobné plány (12 listov) a návod (v angličtine)